Administrace eshopu: funkce pro opravu poškozených dat

Dnes se stalo to, že v jednom z eshopu došlo k poškození tabulky s daty o produktech v eshopu. V podstatě nic vážného, jen se zbořil index, který bylo potřeba znovu vytvořit. Index je něco, co pomáha organizovat data v databázi.

Jak jsem napsal, nic vážného. Nicméně na celé věci bylo nepříjemné to, že provozovatel eshopu mě musel na vzniklý problém upozornit a já jej následně řešil. Na tom by nic nebylo, ale je to v rozporu s několika zásadními principy fungování mého eshopu. Mimo jiné vše automatizovat a dát uživateli maximální kontrolu nad celou aplikací. Minimálně se starat o provoz samotný a maximálně se upírat k vývoji nových vlastností a funkcí.

A proto: doprogramoval jsem funkci do administrace eshopu, která právě tento problém řeší. Nyní si každý může poškozenou tabulku sám vyléčit. Nemusí tedy nikam psát, volat a čekat, až mu někdo pomůže. Doufám, že jsem tímto dále prohloubil Váš pocit kompexnosti mé aplikace…

Jak na to? V administraci eshopu, menu Servis, položka Oprava tabulek. Stačí zaškrtnout danou tabulku a kliknout na tlačítko Proveď opravu.

V neposlední řadě: všechny eshopy, to znamené veškerá data v nich, jsou pravidelně každý den zálohovány. Denní zálohy jsou udržovány 7 dní zpět.

PS: problém provozovatel eshopu ohlásil mailem v 17:45. Ve 20:01 měl data opravená. Ve 20:55 jsem upgradoval aplikaci administrace na všech cca 500 eshopech… 🙂