Nastavení odesílání emailových zpráv z eshopu

Vzhledem k tomu, jak jednotlivý poskytovatelé poštovních schránek přistupují k blokování příjímání zpráv vzhledem k narůstajícímu problému se spamováním, může docházet i k výpadkům doručování pošty z našich serverů. Důvode je docela jednoduchý: v zájmu provozovatele eshopu se pokoušíme pod adresou, kterou má nastavenou v administraci eshopu, doručit mail na emailovou schránku kupujícího. Náš poštovní server samozřejmě není poštovním serverem různých freemailových služeb, a proto může dojít k zablokování, čí opoždění v doručení.

A právě proto jsem do administrace a také do aplikace eshopu dopsal funkcionalitu, která umožňuje jakémukoliv provozovateli eshopu nastavit si vlastní SMTP parametry pro odesílání emailových zpráv z eshopu a tak se vyhnout těmto komplikacem.

Jak nastavit SMTP najdete v této manuálové stránce.