Variace cen: příplatky k základní ceně zboží

Rozšířili jsme možnosti našeho eshopu o zavadení příplatkových variací, které umožňují k základní ceně zboží připočíst další příplatky a tak dále modifikovat výslednou cenu prodávané položky.

Jak to funguje?

Řekněme, že prodáváte například počítače a máte položku „Notebook Asus“ v základní ceně 11.000,- Kč.

Nyní můžete specifikovat další cenové variace (příplatky) a tuto základní cenu dála rozšiřovat.

Aby vše bylo maximálně univerzální, můžete cenov0 variace slučovat do logických skupin a v nich definovat konkrétní příplatky.

V našem případě bychom vytvořili například 3 samostatné skupiny příplatkových variací: operační systém, velikost RAM, další příslušenství. Do těchto skupin bysme mohli už zařadit konkrétní polžky s příplatkovou cenou. Do skupiny Operační systémy vložit položky „Windows XP“ s příplatkem 1.000,- Kč a „Windows 7 Home“ s příplatkem 3.500,- Kč. Do skupiny Příslušenství vložit například položky „Externí klávesnice“ za příplatek 300,- Kč a podobně.

Zákazník eshopu má možnost „zaškrtat“ jednotlivé doplňující položky a tak rozšířit objednávku o požadované příslušenství s daným navýšením ceny.

Všechny vybrané příplatky se přičtou k ceně včetně DPH a cena bez DPH se patřičně dopočítá. Vedle toho jsou všehny textová označení vybraných příplatků přeneseny do potvrzovacích mailů, ale i do administrace a tak máte stále info o tom, co si zákazník opravdu objednal.

Jak na to?

V administraci eshopu u každé položky prodávaného zboží přibylo tlačítko „Cenové variace“, kde můžete definovat samotné příplatky. V 1. kroku byste měli definovat skupinu cenové variace a potom do ní vložit Vaše konkrétní příplatky. Hotovo.